Powered by Jasper Roberts - Blog

יום שלישי, 29 באפריל 2014

לטיול יצאנו

פסח... לצד האבק והאוכל שמביא איתו החג, הוא גם מסמן את תחילתה של תקופת הטיולים.
בדר"כ בחופש פסח אני נהנית ממועדי ב' והשלמות לימודיות, אבל השנה זכיתי לכמה ימים של חופש.
כדי לחגוג את החופש, אירגנו כמה חברים, קצת אוהלים (כן, כן... ישנתי באוהל), מסלולי הליכה והעמסנו את עצמנו על רכבים לכיוון עין גדי.
לא חסרים נופים מהממים בארצנו, בין אם מדובר בצפון, במזרח, במרכז ובדרום. תוכלו לראות שטחים ירוקים ופורחים, מדבר מרהיב ביופיו, עיר בירה שאין יפה ממנה בעולם ואפילו שאריות ארכיאולוגיות מתקופות שונות.
לאחר שבשנים האחרונות טיילנו בעיקר בצפון, בחרנו להדרים לכיוון מדבר יהודה, במטרה למצוא קצת שקט ושלווה.

לאחר התייעצות עם מדריך מ"רשות הטבע והגנים" בחרנו לעשות את מסלול "עין הנמר"- מסלול הליכה לא פשוט (למטיבי לכת) המשלב בין הנוף המדברי, טיפוס על הרים (אנחנו לא השתמשנו בחבלים, אבל יש מסלול בו תוכלו להשתמש בהם) ודילוג בין סלעים.
הנוף במהלך המסלול עוצר נשימה, ובמהלכו אפשר ליהנות ממדבר יהודה במיטבו, כולל נקודות תשקיף על נחל צאלים, ההרים הסובבים אותו וים המלח.

בסופו של המסלול (המסלול אינו מעגלי ועל כן מגיעים לסופו וחוזרים אחורה. אפשר לחזור באותה הדרך בה הלכתן, אבל לא חייבים) תמצאו מעיין מקסים ומוצל, בו אפשר לנוח קצת וליהנות ממים טבעיים ומתוקים.
אנחנו בחרנו להגיע למעיין עם השביל השחור (הליכת דילוגים על אבנים), וחזרנו דרך המסלול הכחול, המלווה בטיפוס וירידה תלולה.

הקושי העיקרי לדעתי במסלול זה, הוא השמש הקופחת. לאורך הדרך אין מקומות מוצלים, וההליכה הארוכה (6-7 שעות) תחת קרניה היוקדות של השמש איננה קלה כלל.
סיגלתי לעצמי "ערכת טיולים" אשר יכולה להתאים לכן בטיול הבא שלכן.
 כדי להתמודד עם השמש היוקדת התמרחנו לא מעט, ויצאתי מההליכה לבנה כשנכנסתי. כמובן שהכובע לא ירד מראשי, אבל על הפנים מרחתי את ה-Sun Daily SPF40 מבית Life.
 הקרם עצמו די נוזלי (במיוחד בהשוואה לתחליבי הגנה שרובו מכירים), אבל הוא עושה את עבודתו נאמנה! מרחתי אותו בתחילת המסלול על עור הפנים והאוזניים (אל תשכחו למרוח מקדם הגנה על האוזניים! הן נשרפות במהירות וזה מאוד כואב...). בגלל שהוא נוזלי מאוד, קל להטמיע אותו לתוך העור והוא אינו מורגש כלל.
בימים האחרונים אני משתמשת בו גם מתחת למייקאפ, וגם במקרה זה הוא אינו מורגש כלל ומשמש כשכבת בסיס ראויה למייקאפ.
אל תתנו לגודל המוצר להטריד אתכן, מספיקה כמות קטנה למריחת כל הפנים (ובגלל גודלו הקטן אפשר לקחת אותו אפילו בכיס).
מחיר- 55 שקלים.

כמובן שחייבים למרוח את כל הגוף (כל אזור חשוף, כולל רגליים!). אני השתמשתי ב Body Spray בניחוח מאסק של לייף, עליו כתבתי כבר בעבר. השימוש בתרסיס קריר אחרי הליכה בשמש הלוהטת הוא סוג של תענוג בפני עצמו (כיף להתרסס בספריי קריר שהגוף לוהט מההליכה ומהשמש).

מוצר חובה לכל טיול הוא ג'ל לניקוי הידיים. תנאי השטח רחוקים מלהיות סטריליים, ולא תמיד יש בידינו אפשרות לרחוץ את הידיים כמו שצריך (עם סבון) לפני שאנחנו אוכלים (למשל). מבלי לחשוב יותר מדי, מוציאים את ג'ל הניקוי מהתיק, לוחצים ומחטאים את הידיים.

במידה ואתן בוחרות בלינת שטח, יש סיכוי גבוה שהיתושות יבואו לבקר אתכן במהלך הלילה. בדר"כ, אני נעקצת על ימין ועל שמאל, ומעבר לכך ששינה באוהל היא לא שינה ערבה, אני מוצאת את עצמי מתגרדת ללא הפסקה. לכן, אל תשכחו לקחת איתכן מוצר נגד יתושים (אני קניתי תרסיס "סנו דיי" ששימש אותי נאמנה).

כמובן שטיולי שטח הם לא המקום לדפוק איפור פינ-אפ מדוייק, ורוב המטיילות בוחרות במראה הנטורל, אבל כדאי להצטייד בבאלם לשפתיים שיעזור לנו להתמודד עם היבוש הנילווה לטיולי שטח במדבר. אני בחרתי ב-Acu-Lip של ד"ר עור, וחזרתי הביתה עם שפתיים בריאות ללא סימני יובש כלל.

עוד כמה דברים שאסור לשכוח לפני שיוצאים לטייל בשטח:
מים, מים ועוד קצת מים! גם אם אנחנו לא מרגישות את הצמא, במהלך ההליכה הגוף מאבד נוזלים. תוסיפו את השפעת השמש על הגוף,ותקבלו איבוד נוזלים רציני וסכנה רצינית להתייבשות.
ההמלצה למסלול "עין הנמר" היא להצטייד בשלושה ליטרים של מים למטייל. אני יכולה לומר לכן שזה לא מספיק, ואני סיימתי לבדי שלושה ליטרים רק בכיוון הלוך (מילאתי את הבקבוקים במעיין כדי שיהיה לי לדרך חזור).
אם בא לכן להשקיע קצת, אני ממליצה בחום לרכוש שלוקר (מעין שקית מים רק פעמית עם קשית ארוכה) באחת מחנויות המטיילים בארץ. את השלוקר אפשר לקרר לפני הטיול ולהכניס לתיק. הקשית הארוכה היוצאת מהשלוקר מאפשרת לשתות מבלי להוציא את השלוקר מהתיק, וזה מאוד נוח.
התמונה לקוחה מכאן.
כיסוי ראש- אסור לטייל עם ראש חשוף! אנא הצטיידו בכובע, עם עדיפות לכזה שיכסה גם את הצוואר.
ערכת עזרה ראשונה- הצטיידו מראש בסוגים שונים של כדורים (כדור נגד כאבים, כדור נגד בעיות בבטן וכו'). כמובן, אם יש תרופה שאתן נוטלות באופן יומיומי, הכינו אותה מראש בתיק כדי שלא תשכחו אותה בבית.
ברשת תוכלו למצוא המלצות על מה לקחת בערכת עזרה ראשונה, אני לרוב לוקחת פלסטרים ואמצעי חבישה וחיטוי.
מפה- השכילו ולמדו, מדבר יהודה (למשל) הוא המקום בו הכי הרבה מטיילים הולכים לאיבוד בארץ. אנא, הצטיידו במפת המסלול (היום אפשר למצוא אותה ברשת ופשוט לעשות צילום מסך בנייד). אל תצאו משבילים מסומנים (שבילים מוכרים בארץ מסומנים בצבעים כדוגמאת כחול, אדום, שחור וכו'). כמו כן, תכננו את המסלול מראש כך שתסיימו אותו לפני שמחשיך.
אם אתן מתכננות מסלול הליכה קשה, אנא התייחסו לכך בכובד ראש. החילוץ במקומות כאלה מסורבל ובעייתי, וכמובן שכאשר אין קליטה, אי אפשר להזמין אותו.

עם כל אהבתי לטיולים מייגעים, אין מחיר לרגע בו מגיעים הביתה, למקלחת המפנקת שלנו ולמיטה המזמינה. מיד עם כניסתי הביתה, רצתי למקלחת וקירצפתי את עצמי. לאחר מכן, נפלתי למיטה (בכל זאת, שני לילות של שנת אוהלים לא באמת גורמים לנו לקום עירוניות ומלאות חיים).
רגע לפני שפרשתי למנוחת היופי שהרווחתי ביושר, החזרתי לגופי את כל הלחות שהוא ביקש.
קרם הפנים  Intensive Noursing Night Cream של ד"ר עור משמש אותי בחודש האחרון, אבל רק לאחר חזרתי מהטיול בדרום ראיתי את התוצאה המידית שלו.
הקרם עצמו עשיר מאוד, ועל כן אם אתן שוקלות להשתמש בו כקרם יומיומי, תשכחו מזה. על אף היותו סמיך מאוד, הוא נספג במהירות לאחר המריחה ואינו מכתים את הכרית.
כאשר חזרתי מהדרום, מרחתי אותו לפני השינה, וכאשר קמתי כל סימני היובש מהטיול נעלמו.
לפי החברה, הרכיבים בפעילים במוצר הם חמאת שיאה, שמן חוחובה  ואלנטואין (רכיב המסייע בשיקום והרגעת עור פגוע או מגורה).
בדר"כ אני משתמשת בקרם כל יומיים, ובנתיים העור שלי אינו סובל מיובש כלל, ומאוד נעים למגע (התחלתי ללטף לעצמי את הלחי).
כמה? 140 שקלים בעבור 50 מ"ל ברשתות הפארם.

אחרי מריחת הפנים אני עוברת לרגליים. חזרתי להשתמש בקרם האהוב עליי Cream Pieds- Foot Cream של L'occitane. אני כבר לא סופרת כמה שפופרות שלו סיימתי, ואני בטוחה שאסיים עוד רבות וטובות.

לסיום, הגיע תורן של הידיים. על טיפוחן אחראי בחודש האחרון קרם הידיים Reve De Miel של חברת Nuxe האהובה.
הקרם מבוסס על תמציות פרחים וצמחים (ליתר דיוקף 89% מהרכיבים ממקור צמחי). הוא מכיל דבש (דבר הניכר בניחוח שלו), ועל אף היותו עשיר מאוד, הוא נספג במהרה.
אני משתדלת להשתמש בקרם זה ערב ערב, וכבר לאחר שבוע של שימוש תדיר קיבלתי ידיים רכות ונעימות. כדי לבחון אותו קצת יותר, נתתי לבן זוגי לנסות אותו. בן זוגי לא נוהג להשתמש בקרם ידיים, ובדר"כ הידיים שלו יבשות מאוד (סדקים...). כעבור כמה ימים של שימוש בקרם הסדקים נעלמו, והיובש נעלם גם כן.
אני יודעת שקיימים קרמי ידיים מעולים במחירים נוחים בהרבה, אבל אם אתן מוכנות להשקיע קצת יותר בקרם הידיים שלכן, כדאי לכן לבדוק את מדף  Nuxe.
כמה? 86 שקלים בעבור 75 מ"ל (ניתן להשיג ברשת סופר פארם, במכבי שירותי בריאות ובבתי המקלחת הפרטיים).

מקווה שעוררתי בכן את החשק לקום ולטייל בארץ! אני תמיד אשמח לשמוע מכן המלצות על מסלולי הליכה מוצלחים בארצנו היפה (בעדיפות למסלולים קצת יותר מאתגרים. מסלולי משפחות כרגע לא מתאימים לי).

*גילוי נאות- מוצרי נוקס, לייף וד"ר עור התקבלו לסקירה.