Powered by Jasper Roberts - Blog

יום שלישי, 19 בפברואר 2013

צעירה בארץ הארנבונים


היום הפוסט יעסוק בנושא שמעולם לא נגעתי בו בעבר- ניסויים בבע"ח בעולם הקוסמטיקה. לראשונה מצויין ברחבי הבלוגיה "יום החופש לארנבונים" בו מפורסמים פוסטים על טהרת "מוצרים שלא נוסו", וכל אחת מציגה אופציות שונות ומגוונות הקיימות כיום בשוק.
אני מודה, שכאשר עלה הרעיון ליום מסוג זה היססתי... אני לא בדיוק מקפידה על רכישת מוצרים "כשרים" (שילוב של חוסר ידיעה, קניה מתוך דחף והרגל) והייתי בטוחה שלמצוא מוצר שעונה על קטגוריית "לא נוסה על בעלי חיים" שווה ערך למציאת מחט בערמת שחט. התמונה הבאה ממחישה את ההרגשה הראשונה שעלתה בי:

הרעיון הראשון שעלה בראשי היה "אמממ אולי אצליח למצוא מוצר לכל קטגוריה איפורית/טיפוחית?". זו נשמעה כמו משימה בלתי אפשרית באותו הרגע, אך לא אמרתי נואש והתחלתי לקרוא ולשאול בלוגריות אחרות על "מה מותר ומה אסור".
ובכן, אין שחור ולבן. תחום הניסויים כולל הרבה חוסר ידיעה (כולל שלי). יש לא מעט חברות שלא דוגלות בניסויים, אך מבצעות אותם בגלל שהחוק מחייב (סין למשל מחייבת את כל החברות שמשווקות בה לבצע ניסויים, ובעבור החברה, לוותר על נתח שוק ענקי כשל סין, הוא לא דבר של מה בכך).
התיישבתי עם רשימה של מוצרים "טובים" מול שידת האיפור והתחלתי לשלוף את המוצרים שנכנסים לקטגוריה. הופתעתי לגלות שלא רק שיש לי לא מעט מוצרים "כשרים", המוצרים שברשותי נותנים מענה לכל אחד משלבי האיפור והטיפוח היומיומיים שלי. בסופו של יום, הבנתי שאפשר לסתור את הטענה הרווחת ש"אי אפשר לבסס אוסף איפור אמיתי על מוצרים שלא נוסו בלבד"... מתברר שאפשר גם אפשר.

תקופת החורף מכניסה אותנו הביתה וגורמת לנו להימרח בשלל מסיכות המיועדות להחלקה, מיצוק, מתיחה ושלל פעולות אקרובטיות הישר מהמתנ"ס הקרוב. גם כאשר אנחנו ניגשות למרוח את מסיכת הפנים שלנו, אפשר למצוא מסיכות מעולות מבלי שאף ארנב הקריב את פרוותו למטרה.
מסיכות של חברת AHAVA, Payot וQueen Helene משמשות אותי באופן שבועי, כאשר כולן חפות מניסויים.
 גם בגיזרת ניקוי הפנים היומיומי מצאתי שרוב המוצרים המשמשים אותי לא נוסו מעולם על יצור חי שהולך על ארבע.
חברת אנה לוטן נותנת מענה לכל סוגי העור ולכל הגילאים ומציעה מוצרים מעולים לעור. קרם הלחות החביב עליי של חברת "אהבה" נמכר בבתי המרקחת בארץ, לצד סבון הפילינג של חברת ד"ר עור (שגם היא לא מבצעת ניסויים כלל).
אפילו משחת הפלא שלי (החומצה הגליקולית) של חברת Reviva Labs התגנבה לה לכאן...
את נושא הטיפוח אסגור עם מריחות לגוף ולידיים. Desert Essence, ד"ר עור וקמדיס נמרחים באופן יומיומי על גופי בכדי להילחם ביובש (לצד ריח שקדים דומיננטי במקרה של קרם השקדים) וגורמים לאלפי ארנבונים לנשום לרווחה.
את רוב המותגים הלא מקומיים שהצגתי כאן, אפשר למצוא בIHERB לצד מגוון עצום של מוצרים שלא נוסו על בע"ח. סיבוב באתר הוא תענוג צרוף בעבור מי שמחפשת קומסטיקה ואיפור "כשרים" במחירים נוחים למדי.
את קמדיס, ד"ר עור וקרליין אפשר למצוא בכל בית מרקחת/פארם בארץ בשלל מבצעים. לגבי אנה לוטן- כבר המלצתי כמה פעמים על האתר שלהם ועל שירות הלקוחות, אז הנה לכן עוד סיבה למה כדאי לבחור בחברה זו.

ניקינו, מרחנו וקירצפנו. עכשיו הגיע הזמן להתאפר!
אז כמו שאמרתי, אני בחרתי ללכת לפי קטגוריה איפורית (מייקאפים,צלליות, סמקיפ וכו') ובכל אחת מהקטגוריות להציג את המוצרים שאני משתמשת בהם ולא נוסו על בע"ח.
לפני שנעבור לקטגוריות עצמן (אני מרגישה כמו באוסקר) אשתף אתכן בגילוי הכי משמח שלי- חברת בורז'ואה. לא רק שהתאהבתי במוצרים (איכות ומגוון) מתברר שהחברה נטולת אכזריות! וכולן ביחד "יייששש!!". התמונה הבאה גורמת לי לפקפק בשפיותיי, אבל מראה את אהבתי הרבה לחברה:

מייקאפים ופודרות
כל המייקאפים של בורז'ואה (או הלתי מיקס- התתחתן איתי?), מגוון המייקאפים של חברת OFRA, המייקאפ המינרלי של גאיה (סקירה בקרוב) וגם הביביז של אנה לוטן ו-Sebocalm (שניהם מוצלחים מאוד) נכנסו בגאווה לרשימת ה"לא מנסים".

 שתי הפודרות של בורז'ואה משמשות אותי באופן יומיומי (ברצינות, בשחורה אפילו רואים את הפאן, וזה משהו שלא קרה אצלי הרבה זמן). פודרת ההארה Candelight של חברת Too Faced משמשת אותי גם כטאצ' אפ לאיפור זוהר וגם כצללית.
מסקרות וקונסילרים
במגירת האיפור שלי, בורז'ואה לוקחת את כיסא המלוכה בקטגורייה זו. במקביל קראתי המלצות לא רעות על המסקרות של קרליין וג'ייד, כך שאם את מחפשות מסקרה נטולת אכזריות- שווה לבדוק גם אותן. במידה והקונסילרים של בורז'ואה לא עושים לכן את זה, תאלצו לחפש אלטרנטיבות אחרות ברשת (למשל- הקונסילר של חברת The balm).
 מברשות, אביזרי איפור ומקבע
בארץ אפשר למצוא את המברשות של קרליין בכל פארם. נכון, מתוך 7 המברשות שהוציאה החברה אפשר למצוא טובות יותר ופחות, אבל בעבור מחיר שנע בין 40-80 שקלים (ללא מבצע) אפשר להרכיב קיט מברשות חביב ונטול אכזריות. אם אתן יכולות להשקיע קצת יותר, ליין המברשות של חברה OFRA יניב תמורה הולמת למחיר (ועל הדרך לרכוש את המקבע המוצלח של החברה).
יש לכן אפשרות להזמין מחו"ל? המברשות של Real Techniques לא יאכזבו אתכן. עליי להודות שהתלבטתי אם להכניס את המברשות הללו לפוסט. ליין המברשות של החברה שייך לסמנתה צ'פמן מבית Pixiwoo. האחיות לא ממש מקפידות על מוצרים "כשרים" (בעבר הן טענו שהן "נטולות אכזריות", אך זו היסטוריה. אני מאמינה שהתמכרות למאק לא ממש הולכת עם התנגדות לניסויים) ולא הייתי בטוחה אם להכניס את המברשות הנ"ל לכאן(תחושת הבטן הייתה מבולבלת מאוד ולא הצלחתי להגיע להחלטה). התייעצתי קצת עם בלוגריות אחרות על הנושא, ובסופו של דבר החלטתי שמקומן של המברשות בפוסט (המברשות סינטטיות ולא מנוסות על בע"ח... זה שהאחיות לא מקפידות לא אומר שבנות אחרות שהנושא חשוב להן, לא יכולות להנות מהמברשות הנ"ל).
המברשות כשלעצמן מצויינות- רכות, לא נושרות ומתנקות בקלות (נמכרות בIHERB).
 צלליות
כמובן שאי אפשר לדבר על צלליות מבלי להזכיר את Urban Decay. המצב של אורבן די מבלבל, הם נרכשו ע"י תאגיד לוריאל (תאגיד שעושה ניסויים) אך במקביל שיחררו הצהרות שהם לא מתכננים לנסות את מוצריהם על בע"ח... (אין שחור ולבן, כבר אמרתי).
בנתיים נראה שהם מקפידים על זה, אבל קשה לדעת מה יהיה בהמשך.
האיכות של הצלליות שלהם מעולה, ובנתיים ניסיתי את 2 פלטות הנייקד של החברה ואת פלטת הסמוקד (שרשמית הפכה לפלטה האהובה עליי).
2 חברות נוספות שכדאי לנסות הן Sleek ו-MUA. בשתיהן תוכלו למצוא שלל פלטות עם מגוון רחב של צלליות, במחיר שווה לכל כיס. אני מעדיפה את צלליות סליק (יותר איכותיות) אבל גם בפלטות של MUA גיליתי כמה אוצרות (מבטיחה סיקור רחב יותר בהמשך).
שורה עליונה- Sleek
שורה תחתונה- MUA
גם בפלטות הקטנות יותר שלי מצאתי מענה נטול אכזריות- השלשות של בורז'ואה, פלטת המעושנים שם חברת OFRA וגם הפלטה שהרכבתי לעצמי באינגלוט (מי אמר שאין איפור מקצועי נטול אכזריות? גש לבקר בסניף אינגלוט).
שורה עליונה- 2 פלטות שלשה של בורז'ואה.
שורה תחתונה- משמאל פלטת בהרכבה מאינגלוט, ומימין- פלטת מעושנים של OFRA.
 רגע רגע, יש לי עוד! גם תחום הצלליות הבודדות לא נשאר מקופח, והרי לכן 8 צלליות מבית בורז'ואה (רואות שאני מכורה?)
עוד כמה צלליות מבין קרליין, Nyx (הצללית הבהירה, Dallas היא צללית ההארה המושלמת עבורי), 3 צלליות מוצלחות מבית MUA וצללית ירוקה אחת של ביוטיקייר.

 עפרונות ואיליינרים
האם תופתעו לגלות שגם כאן בורז'ואה מככבים? כנראה שלא. אני לא ממש אוהבת עפרונות עיניים (מעדיפה איליינרים, ולרוב מוותרת על תיחום תחתון). אבל כשבא לי להשתמש בעיפרון כבסיס לאיפור (מניחה אותו כבסיס לצללית) אני לרוב בוחרת בעיפרון הירוק של בורז'ואה.
גם האיליינר של ניקס היה חביב למדי, אך הוא הועבר הלאה לאחר שהבנתי שיש לי יותר מדי איליינרים שחורים.

 סמקים וברונזרים
 אווו פה יש לי הרבה מוצרים שנכנסים לקטגוריה! אמרו שלום לסמקים של Nyx, MUA, Milani לצד בורז'ואה, ג'ייד (סומק הורד המקסים בפינה השמאלית התחתונה של התמונה), לייף וגאיה.
אחד הסמקים האהובים עליי הוא סומק הקרם של ניקס (Natural הוא נכנס בטעות פעמיים לקולאז...). לצידו תמצאו דיופ לאורגזם של נארס (Lominus-Milani), סמקים וברונזרים של MUA (הברונזר המרובע, בשורה האמצעית משמאל מעולה עבורי) ואפילו ברונזר שימרי של לייף
 גם סמקי קרליין (כמו כל המוצרים של החברה) נכנסים לקטגורייה ונותנים מענה כמעט לכל גוון שתחפשו (במיוחד שאפשר לקנות אותם כאן ועכשיו).
 פריימרים
 חשבתן שאין פריימרים נטולי אכזריות? אז חשבתן!
הפריימר בצד ימין בשורה העליונה הוא של בורז'ואה (שוב?) והוא מיועד לפנים. עוד לא גיבשתי דעה עליו (אני פשוט לא משתמשת בפריימרים לפנים בחורף) אבל האריזה שלו קנתה אותי.
לעיניים אני ממליצה על הפריימר של עפרה, אורבן דיקיי (הסלב) וגם על הפריימר של MUA שהצליח להפתיע אותי, ובגדול (לראיה- השני הוזמן לאחר שהראשון הפך לאהוב שלי במשך תקופה מסויימת).
 שפתונים
 גם כאן גיליתי שיש לי מגוון רחב של מוצרים, ושהשפתונים שמשמשים אותי באופן כמעט יומיומי נטולי אכזריות.
אפשר למצוא כאן שפתונים של קרליין, גאיה, OFRA ו-MUA
 עוד כמה מאת בורז'ואה, ניקס ו-Barry M.
הפעם ממש לא צריך להרחיק ולהשקיע יותר מדי תקציב כדי להרכיב אוסף שפתונים מכובד למדי. גם חברת ביוטיקייר וחברת "וואו קוסמטיקס" הישראליות מציעות שפתונים חביבים במגוון רחב מאוד של צבעים. השפתונים של וואו לחותיים למדי ועולים בערך שמונה שקלים. אלא של ביוטיקייר פחות רחמניים בגיזרת הלחות (אם אתן סובלות מיובש בשפתיים אל תתקרבו אליהם) אבל מגיעים במגוון עצום של צבעים (במחיר של 4.5 שקל לשפתון).
לקים
בגיזרת הלקים המבחר עצום! יותר קל לי לומר שOPI ו-Essie לא עונים על הגדרת "נטולי אכזריות" (כמובן גם כל הלקים השייכים לחברות גדולות, כדוגמאת אסתי לאודר, לנקום וכו').
פשוט הציצו בצבעוניות, ותראו שמגוון האפשרויות לבחירת גוון יחד עם שילוב של הגדרת "נטול אכזריות" הוא כמעט אינסופי.
ביוטיקייר ווואו- כחול לבן.
Kleancolor, LA colors, Milani, Nyx
לייף וג'ייד- כחול לבן!
Ciate, Orly ו- Barry M
China Glaze

Chic
Color Club
נשארתן עד הסוף? בסופו של דבר יצא פוסט ארוך למדי, צבעוני ומלא בכל טוב. מתברר כי מגוון האפשרויות העומד בפני המתאפרת (והמאפרת) החושקת במוצרים שלא נוסו על בע"ח רחב מאוד, ואפשר למצוא אלטרנטיבה לכל מוצר.
קחו בחשבון שהמוצרים שנבחרו לפוסט זה הם רק קצה הקרחון, וקיימות עוד חברות רבות שמציעות מוצרים מעולים ללא ניסויים.

בסופו של יום, אני יותר ממקווה שכל החברות יוותרו על הניסויים ויבינו שבשביל היופי שלנו, אף חיה לא צריכה לסבול. אני מתחילה להבין קצת יותר בתחום (ושוב, גם לי יש הרבה סימני שאלה). אני לוקחת בחשבון ששינוי הרגל הוא דבר אפשרי, אך הוא משהו שלוקח זמן ושינוי חשיבתי. השוק הסיני בהחלט מהווה מכשול עצום (בכל זאת, מדובר על שוק ענקי) ואני רוצה להאמין שבסוף יגיעו לפשרה שתעשה רק טוב לפרוותיים שבינינו.
במסגרת היום המיוחד הזה, תמצאו שלל פוסטים המכילים מידע רב על נושא הניסויים, ושלל הצעות למוצרים נטולי אכזריות (כמובן שתאלצו לצפות בארנבונים בשלל צורות ופוזות, אבל מה רע בזה?). הפוסטים יפורסמו בשרשור מאורנב בפורום איפור (מלשון מדורדס) וחיפוש קצר בגוגל יוביל אתכם לאינסוף רשימות המקטלגות את חברות הקומסטיקה ב"נטולות" או כ"מנסות" (אני נעזרתי ברשימה הזו).

ארנבונים לסיום:
התמונה לקוחה מכאן
וגם ה"ארנבונת" שלי (השתמשתי ביצור הפרוותי הקרוב ביותר שיכולתי למצוא):

המשך יום חופש לארנבונים שמח לכולכם!


20 תגובות:

  1. הקולאז'ים של הלקים הרסו לי את הבריאות!!!
    נושא חשוב ופוסט נהדר שמעביר את המסר בצורה נהדרת!

    השבמחק
    תשובות
    1. וזה עוד אחרי דילול! באמת שבתחום הלקים נורא קל למצוא כמעט כל גוון -בגירסא נטולת אכזריות.
      תודה רבה:)

      מחק
  2. באמת חשבת שלא יהיו לך מספיק מוצרים? ;)
    כל הכבוד!

    השבמחק
    תשובות
    1. בהתחלה כן...אבל אחרי שקראתי והבנתי קצת מי נגד מי- הבנתי שזה ממש קל.
      תודה רבה!

      מחק
  3. ואווו יש לך המון מוצרים שלא נוסו !!
    כולם מקסימים ויש פה חלק שאני מאוד אשמח לנסות
    פוסט מקסים ונושא חשוב, הפוסט מעביר את הנושא בצורה מעולה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. הפתעתי בעיקר את עצמי... מתברר שלרכוש מוצרים שלא נוסו זה ממש לא מסובך.
      תודה רבה על המחמאה, שמחה שאהבת את הרעיון שמאחורי הפוסט ואת הפוסט.

      מחק
  4. וואו איזה פוסט יפה ויזואלית וכתוב מעניין וזורם! יש לך באמת המון מוצרים בקטגוריה ואפילו קיבלתי השראה לכמה תחליפים ידידותיים לבע"ח. :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שמחה לשמוע שהוא זורם... פחדתי שהוא חופר מדי.
      אם גרמתי למישהי אחת לבחור מוצר אחד שלא נוסה על פני מוצר שנוסה, עשיתי את שלי:)

      מחק
  5. מדהים. מבחר אינסופי ומקסים. ואת כרגיל בעיני, נהדרת.

    השבמחק
    תשובות
    1. ממש אינסופי! מי יתן ויגיע היום שלא נצטרך לחשוב בכלל על ניסויים כאלו...
      תודה רבה יקירתי:)

      מחק
  6. ווי ווי פתאום אוסף הצלליות שלי נראה דל ומעורר רחמים. אני מניחה שפלטה של סליק או MUA תנחת שם בעתיד הלא רחוק. תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מודה שצלליות זו התמכרות קשה... וגם יש מבחר כ"כ רחב שקשה לומר לא.
      תודה לך שקראת והגבת:)

      מחק
  7. ואוווווו!!!!!!!!!
    מה זה???? כמה מוצרים יש לך!?!? ואלה רק אילו שלא נוסו???
    בהתחלה עפתי על התמונה המקסימה של הארנבון אבל אחרי שראיתי את כל המוצרים שלך ואת התמונות של ציפרונייך היפות בשלל צבעי הקשת, שכחתי לגמרי מהארנבון חחחח
    מרשים ביותר ומעורר השראה יפתי!
    ושוב- וואוווווו!

    השבמחק
    תשובות
    1. מסתבר... אני לא מודה שיש לי אוסף גדול! לא מודה!
      זה כיף שאפשר ללכת לאיבוד בעולם צבעוני כ"כ, ועל הדרך לא לשכוח מהאג'נדה.
      תודה רבה על שלל המחמאות, ואני שמחה שאהבת את הרעיון והתמונות.

      מחק
  8. הארנבונת שלך שווה!! כמה צבעוניות וכמה אפשרויות.
    הציפורניים שלך פשוט מושלמות (את תגידי לי שההערצה שלי לצפורניים שלך תתחיל להיות קריפית, נכון?)
    נהנתי =)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלי שלי, או אלו שתפסתי לי ברשת?
      את מוזמנת להניח עבורן זבח (שוקולד בתקופה זו ייתן לך אקסטרא קרדיט ואפילו מניקור בהקדשה:))

      מחק
  9. פוסט מקסים ומועיל . תודה.

    יעלי
    ()()
    ('.')
    (")_(")

    השבמחק
  10. עשור שלם הקפדתי על העניין הזה ודווקאלאחרונה הסינים שברו אותי.
    יש בהחלט מגוון חברות בעיקר עממיות שלא עושות וזה מאוד משמח אבל התעייפתי מהאידיאלים שלי.. העייפתי להלחםבטחנות רוח. בסופו של דבר עם החוק החדש בארופה אני תוהה אם יש משמעות אם הסינים ימשיכו בשלהם..
    אלי רוב המוצרים לאהתאכזרו לבעח בטח בטיפוח שהכל כמעט טבעי, באיפור כל מה שנשאר מהעבר נטול אכזריטת אבל הצטרפו כאלה שכן כמו כמה מוצרים של מייבלין.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה ממש קשה להקפיד על הכל.
      רק שכתבתי את הפוסט הבנתי כמה פינות צדדיות לא ברורות יש, זה ממש מתסכל.
      כל הכבוד לך שהתמדת עשר שנים, זה המון.
      אני מקווה שיגיע היום בו לא נצטרך לחשוב בכלל כי כל החברות יהיו נטולות אכזריות.

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...